Vad gör matte uppe så tidigt?

Det är ju LEDIGT så här mitt i sommaren! Då är det OK att sova halva förmiddagen (eller hela om så är)! Min matte brukar sova längst och vara morgontrött som jag, men i morse??? När husse väckte mig hade ju hon redan gått upp? Världen är ur led.
Nä, det får jag ta mig en tupplur på. För det är ju ingen ide att ränna omkring så här tidigt. Bättre att vänta till fram på dagen när alla andra hundar redan gått förbi med sina mattar och hussar. DÅ finns det sniffar i dikeskanterna ska jag säga. DÅ blir det lite intressant. Så kan ju jag markera lite ÖVER alla spåren så alla vet att det är mitt revir.
 
Tja jag går ju inte så värst långt numera. Orken tryter när benen är lite darriga och hjärtat jobbar lite hårt nu för tiden, se. Pensionärstaxar får ju ta det lugnt.
 
Och sova mycket - det gör jag. Känner mig morgontrött idag hela dagen, haha! Så om de nu absolut vill ha ut mig så... bär ner mig till postlådorna bara, så tar jag sniffningen därifrån. Det ordnar sig. Och när kvällen sedan kommer Kan jag få ett riktigt piggelin-ryck och springa fort och hoppa och skälla lite och tugga mat och levergodis så det ryker. Men mer än ETT ryck om dagen, nä, det ska ni inte hoppas på. En blir gammel och får lov att ransonera sig lite. Nu går jag och lägger mig... igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0