Min Trissan älskling är borta nu.

 .. så här har ni en ledsen hund.

Trissan var sjuk, hade dåligt hjärta. Men det visste vi ju om. Så nu i höst blev hon sämre och en dag tog det slut. Det är väl en vecka sedan nu, och jag har inte riktigt vant mig än. Spåren efter henne har snöat över och doftar inte längre, ingenstans utefter vår väg i alla fall. Jag har sniffat och letat överallt.
Hon är borta.
Jag undrar hur länge en stackars gammal hundkompanjon ska behöva gå omkring och minnas en kompis som man haft i så många år. Det är inte roligt.

SUCK - och jag som är för gammal för att leta rätt på någon ny liten älskling! Det säger matte i alla fall. Men hon vet ingenting hon, för visst finns det tikar i vår by, jodå! Och de gillar mig allihop, så det så.
Det är ju inte det...
UTAN... ibland minns jag och så blir jag glad...


Vi var de bästa kompisar. Hon blev 11 år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0