VÅRFEST ELLER ELÄNDE!


Dags för FEST igen!
För vad är egentligen sista april för en vanlig hund? Jo det ska jag säga dig. Ett krypande under stolar och soffor med darrande knän - för det smäller något så in i norden överallt. Eller kanske ett ruskande och blinkande och fnysande när man går ut - för MYGGEN har dykt upp igen!
Nä tacka vet jag det tredje och enda raka alternativet - GRILLFEST med hamburgare, fast alla människor fryser så otroligt och sitter nerkurade i stolarna med tjocka tröjor, jackor och halsdukar - för en annan har ju päls + att det är för kallt för myggen + att så länge man smaskar i sig hamburgare så är det knappt man bryr sig om de där smällarna.
Förresten kom de av sig en del, för här hemma i byn hörde då inte jag någonting. Matte får tro vad hon vill:
Antingen håller jag på att bli döv på gamla dar eller tuffare med den aktingsvärda ålderns rätt! HA!

(Egentligen är jag bara döv när jag själv vill, och det beror på vad de vill, de små liven, HIHI. Men det vet ju inte matte, så det har hon då inte ont av!)
Nä nu har jag inte tid - det är bråda dagar för en hund. Trissan löper lite fortfarande, så jag känner mig rätt så krasslig. Tiksjuka tar en evig tid att bli kvitt.
JAG MÅSTE UT NU IGEN - DU MATTE!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0