Är det sommar nu igen?


Tja, det känns åtminstone som VÅR.
Här i byn har tikar vid min gata löpt färdigt snart, och nu breder lugnet ut sig. Fint och soligt, många härliga dofter i rabatten, och alla hundar ute så mycket som möjligt. Inte är det konstigt att en annan vägra gå in efter promenaden?
Helst lägger jag mig i skuggan på trappen högst upp, och spanar! Inte för jag SER nåt, men jag hör väl? och så DOFTAR det så snart någon går förbi. Ja jag missar inte kotte. Om man inte räknar grannens katt då. Sicken smygare den är. Hörs ingenting, och så är dem ju fenomenala på att få vinden på sin sida, så att säga, så vittringen dyker upp i sista stund.
Tvi vad de skräms ibland de där katterna. Och han som bor hos grannen är då en riktig filur. Fast det är ju fint att han käkar på våra möss ibland. Det bjuder vi ju gärna på. Jag har hört det från matte själv, så det så!
Jaja, jag får väl stå ut med grannkatten och alla de andra. De gör ju ett bra jobb. För själv tänker jag verkligen inte börja jaga möss.
Ikväll blir det mys. Trissan kommer med sin husse. Oj vad vi ska ha roligt. Det var länge sedan hon och jag busade runt. Men det är klart, bushumöret går fort över nu för tiden, OM hon inte löper vill säga. Det är nog åldern som tar ut sin rätt.
Odet säger jag att jag tänker då slänga mig ner och sova precis när jag vill, ÄVEN om Trissan orkar busa en stund till.
Så det så.
För det är ju jag som är HUND här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0