Nyårsdvala


jag funderar på att bli björn. Jo, för de sover ju hela vintern, och just nu känns det som om det vore en god idé. Kallt ute, jättekallt, och snö mellan tramdynorna får man. Nu blåser det också! Hu då!!
Matte och jag kurar i soffhörnet hela dagen. Snart kommer husse hem också. Han har varit till affären och tankat till kylskåpet.

Jag sover en stund till, tror jag. Vi går fortfarande i nyårsdvala här hemma. Men imorgon ska jag iväg till kollo igen. Bara för en natt den här gången. Det blir nämligen fest i bystugan här i byn. SUCK! Jag får inte följa.  Och både matte och husse är svårt inblandade i planeringen. SUCK!
Vilka påhitt, men så är det väl när man bor i en by. Och ibland FÅR jag ju vara med, och det är jättekul med en massa folk. Nästan alla doftar hund också, för du kan inte tro vad många hundar som bor här.

När husse kommer hem ska jag minsann gå ut och sniffa efter grannens tik igen, hon löper, se. Hmmmmm.
Hälsning från en vinterdäst byracka, eller nåt sånt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0