Ledig och trött


Luften gick ur. Nu när det äntligen blivit hysad vinter, så man KAN gå ut, så är det istället jobb jobb jobb. Hela veckan var vi på jobb, ingen rast och ingen sovpaus. Massor med folk att hälsa på hela dagarna och så hem sent på kvällen. Jag somnade ju som en stock i soffhörnet direkt.

Igår var inte husse hemma. Han var på jobb hela eftermiddagen och kvällen. Matte och jag tog det VÄLDIGT lugnt. Ja, i alla fall jag.  Låg bara och kikade på matte medan hon for omkring i huset och plockade och städade, tvättade osv. Så flyttade vi till soffhörnet framåt kvällskvisten. Där parkerade vi. Matte nickade till och jag snarkade. Tills husse äntligen kom hem, så vi fick gå och sova.

Idag blir inte många knop. Känner mig stel och trött, och tja... lite ålderstigen.
NÄ, nu vill husse ut och gå. Då ska jag med! Vänta husse, vänta på mig.
Tänk om tiken i granngården också är ute?
Skynda dig, husse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0