Det var party igår

Vi kom inte hem förrän mitt i natten. Så idag blir det inte många knop.
Trissan var där och vi hade jätteroligt. Matte och husse spelade plump. Det är ett kortspel där någon med jämna mellanrum måste hojta till och slänga korten i bordet, medan alla andra skrattar högt och kommentera småelakt . Alla pratar sedan i mun på varann och ser glada ut.
Ibland är det flera som skriker NEJ och FY... och så.
Konstigt spel - men roligt har dem, så då får man ju låta dem hållas.

Trissan och jag vi lekte hela kvällen. Tills jag blev trött i fötterna av allt spring. Det blev inte Trissan. Inte förrän jättesent, när hon somnade på soffan. Jag lade mig genast vid mattes fötter och passade. Ifall de skulle vilja gå hem, så jag skulle veta direkt.
Det ville de inte på ett långt tag. Jag sov en stund trots allt hojtande från bordet.

Tur att det inte är så långt hem. Bara tvärs över vägen, lagom för tre små stopp med nosande och benlyft.

MEN inte har jag sovit färdigt än, och inte matte heller. Idag blir det soffhörnet. (Ja, jag har redan parkerat.) Så snart vi varit ut och luftat svansen, och matte fått igång elden i kaminen.
ÅHH vad skönt det ska bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0