Igår var det pokerkväll


Jag och Trissan var med hela kvällen. Fast inte brydde vi oss om nån plump eller chicago eller så. Nä, de fick allt roa sig själva alla tre. Det var matte och husse och Trissans husse, och nog roade de sig. Vilket liv det var!
Jag tror de hade nån slags tävling, för rätt som det dängde matte näven i bordet så korten hoppade, och ropade om att "nu SKA det bli min tur att vinna". De andra skrattade bara.
Jag blev lite orolig för matte, för hon såg så arg ut - ETT TAG. Sen blev mer skratt och rop.

Det brydde jag mig inte om, för Trissan och jag hade fullt upp. Vi nosade omkring överallt, tills hon hittade ett av mina gamla tuggben.
Då hade hon mage att MORRA på mig. Det var ju mitt!?
Så jag gnällde på husse och krafsade tills han tog med mig ut på MYCKET SEN promenad.
MYSIGT!

Idag är jag rätt trött. Vi tar det lugnt, matte och jag. Tids nog hinner vi ut i all nysnön och ta en runda med sniffningar. Inte än...
ZZZZZZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0