Bara att gilla läget



Om man sjunger en stump så blir allt liksom lite lättare! Men egentligen finns det ju bra sidor med snö och kyla också. Inga mygg, haha!
Och det finfina läget för intressanta sniffar i dikena. Det är ju inte klokt va tydligt det doftar om allting och alla just på vintern! Ja, jag blir alldeles till mig ibland och glömmer bort att tassarna fryser fast om jag stilla för länge. Tur att matte eller husse brukar vara på alerten. Annars hade jag väl frusit fast därnere i korsning just idag. Men oj, det var ju en tik! Ja, som gåt förbi för bara ...tja, en timme sen si så där. Omöjligt att motstå, och jag sniffade och sniffade. Stod på tre ben och sniffade. JA? DET VAR JU KALLT!!!!
Bannor av matte: DU förkyler rumpen på dig, kom nu!!
Tja så sprang jag hem fort fort, med matte i släptåg.
Men i alla fall, vinter - det är goda sniff det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0