Jag är på kollo!


Det bästa kollo jag vet -  i Furudal. För där kan jag springa fritt i skogen och nosa efter lite allt möjligt. En gång kom ett rådjur och sprang rakt framför mig på stigen. DÅ blev jag så förvånad att jag inte ens kom mig för att följa efter. Jag tittade bara på min X-tra husse som skrattade. Så det var nog inte något viktigt ändå. Jag gick hem, jag.

En gång var där en massa rävungar som jag lekte med också. De var kul, fast annorlunda. Och vi talade inte om det för matte förrän efteråt. Hon är så in i vassen rädd för rävskabb och sånt. Tänk, jag fick mig en kur "för säkerhets skull" i alla fall. Fast det var ju kul att träffa de där små spetsnosarna.

Ja ja, den här helgen är det kollo som gäller. Min X-tra matte och X-tra husse brukar vara superhygglo med maten och så. Och det går fint att leka med dem på kvällarna också. Jag har en massa sockor och annat tuggskoj där, egna filtar och egen hörna i soffan vid Xtramattes fötter. Det är fint. Hon är bra på att borsta mig också när det behövs. Inte FÖR ofta. Jag tycker INTE att det behövs lika ofta som min matte tycker det i alla fall.

Idag kommer husse och matte för att äta middag  på mitt kollo. Sedan ska vi fara hem tillsammans. Det är bara bäst av allt. För hur det än är så...
hemma i vår egen soffa mitt emellan husse och matte - DÄR ÄR MIN PLATS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0