Duktig vovve!



Tänk att man lyckas vara "duktig vovve" varje dag! Och så får man en levergodis.
Som igår t ex, när jag följde husse på jobb. Då fick jag lov att vänta i bilen en fläck, och vips var jag duktig igen.

Så skulle både matte och husse ut och åka bil. Då kan man ju bli lite misstänksam, för det betyder ofta att det är dags för ett mattejobb. Ja, att hon ska någonstans och underhålla, eller gå på möte.

Mycket riktigt, jag och husse fick vänta själva i bilen en fläck. Tänk, jag var duktig då också.

Det är allt tur att de har mig, tänker jag ibland. För annars skulle de väl aldrig vara hemma i lugn och ro. Då skulle de säkert springa omkring var för sig på olika möten och underhållningskvällar. SUCK, va trist för dem det skulle vara. Och vad ensamma de skulle vara i soffan här hemma om kvällarna. Och inte tror då jag att de går ut och går varje kväll om inte jag är hemma och ser till att de gör det.

NÄ, det kan ju vara drygt att hålla reda på hussar och mattar. Så visst är jag "duktig vovve" och väl värd en och annan levergodis, även om jag själv inte räknar just det att sitta själv och vänta TYST, som en anledning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0