Rosenkrig

None


Matte och husse vann första ronden i rosenkriget! Husse hade hjärtinnerligt roligt också, som fick testa röjsågen. Och visst fungerade den. Ja ni skulle sett husse gå loss med bestämda svep rakt in i rosenbuskaget. Matte hejade på, pekade och visade: Där är en fuling, ta den! Och den också!

Själv höll jag mig på lite avstånd. Åtminstone tills husse stängt av maskinen. Då blev det dags att undersöka hur det luktar UNDER en rosenbuske. För se numera finns den inte. Alltihop är borta. Ser det ut som i alla fall.

Kanske inte så länge förstås, för där är miljoner små hårda vassa stickiga stjälkar som sticker upp. Inget gräs alls, bara tom jord alla stjälkarna och rötter som man snavar på. Jag tror att jag är den enda i familjen just nu som kan ta sig fram över fältet. Jo, ett stort FÄLT med borttagen buske är det. I mitten växte inget, där fanns bara mossa.

Husse och matte vet vad som väntar i sommar ändå, och nästa sommar och nästa. För se rosenkrig är utdragna historier, som fordrar stor uthållighet. Men som sagt - första ronden vann vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0