Ordning på gården



Äntligen börjar det bli lite ordning på gården. Hela helgen var vi ute och jobbade, husse, matte och jag. Nu ser man tydligt att det ska bli vinbärsbuskar. Förut fanns där bara en stor ogenomtränglig häck av något slag. Vi har rabarber också - i massor. Matte rensade kraftigt i rabatten för en vecka sedan, och nu växer det så det knakar. Tyvärr gör maskrosorna det också. Överallt ! Fast inte bryr jag mig om det. Nä, det är matte som blir vansinnig på dem, och går loss med alla möjliga verktyg och svär högt och bråkar. Tja hon gjorde i alla fall. Sedan i förrgår får hon lov att ha plåster INNE i handen. USCH - stackars människa - ingen päls förstås. De går ju sönder så lätt de små liven.
Själv rullade jag mig i brännässlor igår. Inte kändes det! Utom på nosen förstås, men sådant går ju över - jag är ju hund jag, och får väl tåla lite.

Ni skulle sett vilken tjusig tik som gick förbi igår. Hela jag fick darren, och matte följde med mig ut till vägen och hälsade. Gosse vilka långa ben hon hade - ja tiken alltså. Jag fick plats under. Lite obekvämt var det, för jag fick nästan stå på två ben för att nå upp för att nosa lite. Hon var en riktig goding, men svår att få koll på, om ni förstår. 

På kvällen kom Trissan över med sin husse. Den tiken vet jag då var jag har, det känns lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0