Har vi flyttat färdigt nu, matte?

Jag är så hjärtinnerligt trött på kartonger. De där två sista som stått länge uppe i hallen, orkar jag inte ens nosa på. Förresten börjar jag bli van vid att ha två våningar. Ibland bryr jag inte ens om att följa efter matte upp för trappan. Klart - det kan ju ha att göra med att det ÄR lite jobbigt att klättra. Jag är ju tax!

Matte säger att jag inte SKA gå i trappan - särskilt inte nerför - utan ta mattehissen. Men iblan får jag bråttom! Fattar du? När det knackar på dörren, när husse kommer hem t ex. Då hinner jag bara inte vänta på matte. Hon axar ju som en gammal ångbåt.
Suck

Huset är i alla fall skönt. Gott om plats för vovve också. Husse och jag ska nog få till en trevlig hörna i garaget också, där vi kan snickra och fixa och så. Jag är alltid med då.

Hela gården är härlig tycker jag, men stor. I förra veckan försökte jag mig på att sniffa runt överallt, men jag fick ge upp och inrikta mig på gräsmattan framför huset. Det räckte. Och så kom det ju folk för att hälsa på hela tiden. Jag hann inte mer. En annan måste ju vara med och ta emot ALLA som kommer, köra svansviftningar och så.

Nä nu måste jag iväg, för det kommer någon. Vem är det? Blir det fika nu? Godis?



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0