Söndag och lugnt



TÄNK en vanlig regntung dag, HEMMA i soffhörnet med matte. Ingen stör, ingen ringer, och matte lurar en stund med boken över ögonen. Den där boken är förstås alltid där. Hon läser jämt. Men idag slocknade hon ganska fort. Själv har jag vandrat upp och ner, fram och tillbaka. För vem ska annars vakta huset om matte sover och husse är borta och spelar?

Jag tycker att matte kunde få semester snart, men det går nog inte. Man får ju ändå ta det lugnt de här timmarna innan husse är tillbaka. Sedan är det fullt ös igen. Matte på datorn, husse i telefonen. Och så ska vi iväg med bilen. Alltid är det något, ett uppträdande, ett möte, eller en promenad i skogen.

NÄ det blir i morgon. Det vet jag nog, för matte ska repetera med de andra rollspelarna i Historievandringen. Hoppas bara att det slutat regna då, För det är klart att jag ska med! Husse också den här gången.
Det kan bli ganska KUL.
Jag gilar skogspromenader, för det finns så mycket att sniffa in sig på.

OM det blir fint i morgon så ska jag springa fort fort runt gården flera gånger och vara kvar UTE hur mycket de än ropar. Jag har fått NOG av innesittardagar, hur mysigt det än är.
Så det så! Det hr du min TASS på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0