Resfeber?

None



Nä. inte jag inte. Och inte matte heller! Vi har inte ens packat än, och ska iväg tidigt imorgon. Ingenting är klart, inte ens högarna med böcker som ska med. Ändå har matte oroat sig för detta i över ens vecka. Människor alltså, varför kunde hon inte börja packa och fixa iordning på en gång, då. Nej, vänta in i sista minuten - och bara slöa hela helgen.

Jag tycker, att då får hon verkligen skylla sig själv om hon oroar sig.

En lång dag blir det imorgon. Kanske upp till fem - sex timmar med bilen. Men jag sover förstås i baksätet. Där kan jag sträcka ut mig. Det enda jobbiga är ju att man blir lite trött i öronen av bilmotorn på så långa resor. Husse har i alla fall lovat att ta långa pauser och promenader efter vägen. Skönt det i alla fall.

Ja, jag har INTE tänkt oroa mig det minsta. Det säger jag på en gång. Det ska bli riktigt roligt att sniffa in Göteborg. Särskilt den där hundvänliga slottsskogen som de pratat om. Undrar om det finns många tikar där? Undrar om de gillar dalavovvar?

Nu drar vi på semester - husse och jag! Matte - nja, hon ska ju jobba...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0