"Algot - tax med full koll, betraktelser rakt ur nosen"

Jojomen, så heter min bok!

Matte är min spökskrivare, och vi ska ha BOKSLÄPP nästa vecka. Jag har själv bestämt att det ska vara i "HOT DOG" parken, utanför Daisys här i Orsa. Det är mitt favoritställe för lunchpromenaderna. Husse gillar det också. Tja, han tycker väl som jag, att det luktar mums där.

Men det är inte det, NEJ - DET ÄR TIKARNA. Alla kommer dit någon gång under veckan, och du kan inte tro vilken massa härliga sniffar en tax kan hitta under buskarna där.

På mitt BOKSLÄPP ska vi bjuda på friskt och gott vatten och levergodisar till alla som vill ha - särskilt tikarna förstås. Ja, jag ser fram emot den dagen, det gör jag. Fast förberedelserna har inte varit så väldigt trevliga alltid.

Som i går kväll. Matte skulle prompt ha mig till att trampa i någon slags gegga och sedan tassa runt på stora pappersark. Hon påstod att det  skulle bli signaturer till boken????
Va! Det kan hon väl fixa själv, om det nu ska vara så noga. Riktig sur blev jag också, för den där geggan smakade BLÄH!!! Så jag glodde på henne och gick och lade mig under stolen. Där fick jag vara i fred.

Jag menar, OK om matte nu ordnar så min bok kommer ut. Och träffa alla kompisar och tikar och så på BOKSLÄPPET, det gillas också - men min gräns går vid infärgade tassar, bara för att kunna sätta märke på signeringskorten!!

Fixa det själv, du matte. Husse och jag, vi tar en promenad vi....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0