Förkylt!



Det är bara att hålla sig undan. Matte bara snuvar - nyser och hostar och harklar med röda ögon och ingen röst alls. Otroligt förkyld alltså - och det ska en annan stackars vovve stå ut med. Klart jag är smittad. Åtminstone av trötthet och - tja säkert feber också - för jag behövde bara slänga ett getöga på matte där i sängen, så blev jag själv så sjuk, så sjuk. Ville inte gärna gå ut - åtminstone inte först. Och det måste ju vara ett säkert tecken. Hade nåstan ingen matlust. I alla fall inte till att börja med. Så ni förstår att DET VAR SÅ SYND OM MIG. Igår!

Idag orkar jag inte hålla på och sjuka mig så där längre. Fast matte har inte rört sig alls. Nä usch va tråkigt, tänkte jag. Så busade jag lite med husse, och gick på promenad med honom.
Tur att inte han är sjuk.

Fast ifall matte kunde övertalas att ligga stilla i sängen nu på eftermiddagen, så ska nog jag dit och symatisera lite ändå - atjo!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0