Tax med full koll

133393-1

Det här är jag!

Matte säger att jag alltid måste ha full koll på saker och ting. Annars blir jag bara förvirrad. Tja, det kan ju ligga nåt i det.
Kanske det är därför jag brukar rulla ihop vid hennes fötter. OAVSETT var hon sitter. Utifall hon skulle resa sig och försvinna ur mitt liv. 
Det är ju min största mardröm. Att matte och husse ska försvinna ur mitt liv.
Du kan tro att det har funnits tillfällen:
t ex. när de lämnat mig i Furudal hos min X-matte och X-husse (husses mor och far) och bara försvunnit i flera dar!!!!
Vid sådana tillfällen tänker jag att livets är bra tungt och aldrig får en liten reda på nåt i förväg.
Fast.. ska jag vara riktigt ärlig så fick jag. Ja, reda på det - i förväg! För matte talade om för mig att de skulle iväg. Det var bara det att jag inte ville!
Hör ni det? JAG VILL INTE VARA UTAN MATTE OCH HUSSE!

Nåja - de kom ju hem igen. De har dessutom hållit sig hemma ett bra tag nu. Jag undrar...
Matte sa nåt igår. Om att hon snart skulle iväg. ÅH hoppas det bara blir en enda natt då. För det klarar vi fint - husse och jag. Kan faktiskt vara rätt skönt också - bara vi två.
Och så enkelt för mig att ha bara husse att hålla reda på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0