Morgonhumör

133393-2
 
JA, HEJ IGEN! Det är bara jag.
I morse blev jag sur. Precis när jag sov som bäst dunkade det till i dörren. Det var ju bara tidningen som kom, förstås. Men vad stoppar de i de där tidningarna egentligen? Det lät ju som en tegelsten föll ner i golvet. Och så ekade det i hela trappuppgången. HUR kan de tro att en stackars liten tax ska kunna sova då? Ja, jag bara frågar.
Jag flög upp, alldeles vinglig på benen och sovrynkor över hela nosen. MORRET lät skorrigt och morgontrött. Jag harklade mig ordentligt, fnyste, ruskade, och traskade hotfullt ut i farstun. Och VAD får jag se? Ingenting! Nä.
Bara tidningen - och nu är både matte och husse vakna - nåja - halvvakna då.
- Men Algot, gå och lägg dig. Det var ju bara tidningen som kom.
och :
- Vad tyst nu, Algot - sluta mullra och kom och lägg dig.
Tja...
MEN DET FÖRSTÅR NI VÄL:
Man kan ju få dåligt morgonhumör för mindre. Vad ska de med den där eländiga tidningen till ändå? Jag bara undrar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0