Stressad? Vem, jag?

Tja, du vet ju hur det är - snart JUL och så...
Fy för..... vem lurar jag egentligen? Här har jag gått nästan på knäna, men skyller på JULEN - det ska jag då inte göra!

Det är det här med Gyllen-boken. Underbart KUL och härligt med mycket folk som hela tiden önskar en lycka till. Signera böcker och stå på JULmarknaden och sälja böcker, och prata böcker med alla människor. Det är en härlig knuff i ryggen på skrivarsjälen.
Men drygt.
Det tar ju många timmar och dessutom kan jag ju inte gå omkring och se ut som ett SLO. OFFENTLIGT! Nä, det blir att gå upp i tid, fixa fejset och se till att kläderna är något så när OK.

Det kan vara nog så mycket extra jobb om man som jag för det mesta sjavar omkring i mysbrallor med håret i en rufsig fläta. Ja, Algot-vovven brukar inte bry sig, och vid datorn syns jag inte. Har ju ingen webkamera! TUR NOG.
Så - i rena rama ovanan fick jag mig ett riktigt jäktigt veckoslut. Men roligt!

Det kommer fler JULmarknader - och jag ska vara där. För även om det är stressigt så väger allt det roliga upp ändå. Mycket folk och glada miner, prata böcker, och böcker och böcker.
Och det är klart - jag pratar ju om MINA böcker...... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback