semester!

Jo i år, anno 2010 ska den där semestern verkligen bli av. Föresatserna finns där, reseplaneringen får vänta. Är ju fortfarande mitt uppe i marknadsföringen inför SOMMARPREMIÄREN på våra Historievandringar. Annonser, affischer, och så in på alla möjliga (och omöjliga) nätverk och kalendarier.
Det är ett under att jag inte blandat ihop något ännu.

Schemaläggningen av museivärdar och rollspelare kommer till förstås. Snart, snart har vi täckt upp hela sommaren - om ingen blir sjuk eller så förstås. Jag har verkligen prickat in ett par veckors ledigt där. Men så får vi ju se om det håller.

Vi firar 10årig bröllopsdag mitt i sommaren. Planerar vikingfest, för det var ju så vi gifte oss, med ett stort vikingabröllop. Kanske ska jag ordna med "schabrak" a la medeltid för vår Algotvovve. Det vore skojs.
Hoppas i alla fall på mycket musik, glada miner och roliga kort.

Gården hemma här ser ut som skrutt. Det är massor som väntar på att bli åtgärdat när semestern äntligen är ett faktum. Hus och trädgård, fasader och grusplan, planteringar och gräsklippning, målningsjobb och risbortforsling. För att inte tala om upprensning av garaget och fixa golvet och porten där så vi kan få in bilen!

Femårsplaner inklämda på en futtig sommar.
Och resa? tja, HOPPAS kan man ju alltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback