Andnöd eller kramp?

Tja, man får ju lov att välja, verkar det som. Eländessnuvan sitter i och vill inte ge sig. inför helgen blev det riktigt dåligt med sömnen - andnöd! Jag fick ju ingen luft!
Tur som en tok har jag i alla fall. Svärfar (Dr NO) kan fixa sånt. Han är akupunktur-doktor. Det var en VÄL tillbringad helg uppe i Furudal.

Tillbaka hemma i stressvardagen. Magen - lilla maggen - knyter sig ungefär tre gånger om dagen. ATT man ska vara så NERVÖS! Imorgon blir det Stor Föreställning! Gosse, jag kan ju inte vara klok. VARFÖR skickade jag ut inbjudningar och pressmeddelanden till alla dessa!!!!?????

Tja, nu ska jag bara vara glad och trevlig och avslappnad och presentera min BOK.....
Klart jag HOPPAS på mycket folk - men så blir jag ju nervös för det kan bli MYCKET FOLK.
Det finns ju ingen reson i detta. Kanske jag är lite av en självplågare - som frivilligt utsätter mig för det här. Jag hade ju kunnat SMYGA ut den - boken - och vara hemlig som Garbo. Men NÄ, inte jag inte. Suck!

Många glada tillrop från alla mina vänner - det är sånt jag behöver nu. Och jag får ju det också från många håll. Så VARFÖR KLAGA? DVS: varför vara NERVÖS? Det finns ju ingen anledning alls.

STAGEFRIGHT jo män visst.

- Där hör du, lilla maggen, pipa ner dig nu och ta det lugnt. Ta en ostmacka och lugna dig.
- Mycket att göra?
- Tja, man måste ju ha nåt pyssel.(ironisk markering, men med mycket tugg tugg tugg på läppen)
 -Men vänta nu... Gissa vad jag planerat in idag? Jo en mysstund med lilla vovven! DET BLIR KANON, så då somnar jag väl. Men sova middag är bra.
- Riktigt bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback