Hej alla vindnupna nosar!


Jag trodde det var vackert väder idag. Det var fel.
Jag trodde solen sken för det var på väg att bli vår. Det var fel.
DET BLÅSER!

Min matte fryser så hon skakar när hon går ut. Trots att hon är en fena på att pälsa på sig lager efter lager.
Kanske är hon född fel? ÄH i fel klimat, menar jag.
Själv tyckte jag nog att det var en riktigt trevlig dag, finväder för liten tax med KORTA ben.
För tänk efter själv då: jag går nästan hela tiden i lä mellan höga vägvallar av snö. Ingen elak vind når mig. Det är värre för stackars matte.

Fast det finns tröst, för snart blir det riktig vår och varmt igen, även om matte har slutat tro på det snart. Husse och jag vi VET vi. Vi får inga sådana där depressioner vi. Det är rätt skönt.

Det enda jag blivit sur på på sista tiden, är att pizzabitarna och smaskiga köttbitarna tar slut för fort. Men jag är inte långsur för det, för jag får ju i alla fall smaka.
Hej hopp i vårsolen!
(skvallra inte om det sista för matte än på ett tag)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0