busa loss


Minst en gång om dagen brukar jag busa loss ordentligt. Framåt kvällen efter maten och när husse och matte bänkat sig i soffan med någon mysig seriemördarrulle, som matte brukar säga. DÅ är jag i toppform, för en annan har ju vett att snarka ifrån sig lite innan husse kommer hem.
Då anfaller jag helst matte först. Jag sätter mig vid hennes fot, krafsar på hennes ben och gnäller ljudligt. Näääj säger hon. Då biter jag henne i sockorna, och drar och drar. Och vill hon inte leka då, så hoppar jag upp i soffan slänger mig på rygg och sparkar med bena. Så bits-tuggar jag lite vänskapligt i hennes hand tills hon gillar läget. 

Jag kör alltihop i repris ett par gånger ifall de inte VILL va med.

Till slut knäpper de av filmen, letar rätt på ett av mina tuggben, och kompisgnager vi ett tag. Eller så hittar vi en gammal socka i min lekkorg som kan få sig en duvning. Matte är inte så förtjust i att jag sliter i dem hon har på sig. Hmpfh.
JAH VILL JU LEKA!
Sen till slut - så kommer matte eller husse ner på golvet med mig - och så BUSAR VI!
Det är jättekul!!!!!!!!!!

Efter en så där 5-10 min har jag gjort slut på orken för den kvällen. Så somnar jag hoprullad i soffan mitt emellan dem båda. En annan har ju några år på nacken nu så...

Jag menar bara att, bara för att jag är senior så behöver jag väl få LEKA LITE ibland också?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0