Trissan på besök igen!




Åh jag blev så glad i går kväll! Rent IVRIG var ju Trissan också.
Vi hade slöat till i soffan alla tre framför TVn. Jag kommer ihåg att jag drömde nåt där jag låg på rygg och viffade högt. Varmt och skönt i brasvärmen och matte snarkade ibland. Så... KNACKADE DET på dörren.
Ja jag har ju varit bortrest en hel vecka, och nu flög jag upp yrvaken. Måste vakta, främmande vid dörren, fort fort ut i hallen, stormskälla (så de hör och känner att HÄR FINNS EN FARLIG HUND - STOR!
Så står Trissan där, och hennes husse. Så otroligt snopen och glad man kan bli på en gång. Hon hann inte ens in i hallen förrän jag försökte hoppa på. Ja, för hon är MIN Trissan, bara så ni vet.
Jodå, så vi lekte, fick extra levergodis och slickade varann och viftade svansarna och myste. Vi hör ihop, Trissan och jag.
Matte och husse och Trissanhussen spelade kort halva natten. Deet gjorde inget alls, tyckte jag, för Trissan var ju där.
Vi somnade förstås, för det VAR ju sent. Hon i kökssoffan och jag i min korg.
Men du, vilken härlig avslutning på en mysig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0