lite off


SÖNDAG och ingen husse hemma.
Det förstår väl vem som helst att jag inte är direkt på topp då? Matte har det likadant, suck!

Fast vi får väl trösta varann i soffhörnet, och mysa lite med brasa och kaffe och levergodis. Kanske det till och med finns nåt bra på TV? Det är sällan de tittar på TV här hemma. Blir mest film och serier. Och matte, hon är värst. Gillar mest bara seriemördarrullar.

Jag bryr mig inte, men varför måste det hela tiden vara mörkt? Alla de där berättelserna verkar utspelas på natten eller i mörka och instängda rum. Och den hemska musiken sen. Den får mig alltid att ligga där på helspänn, och undra om det var nåt som lät utifrån? Vad gör grannarna t ex? Vem skrek?

Jag hoppas matte skruvar ner ljudet idag, så jag kan snarka lite ostört. För mördarrulle, det räknar jag med.
Det ÄR ju SÖNDAG.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0