Tvi för tomteluvor



Matte är rent hopplös. Jula mig hit och Jula mig dit, men titta bara vem som får lov att gå omkring i luva????
Så jag strejkade. Lade mig ner bara, så det så. Förresten gjorde hon ett julkort med den här bilden också, suck!!!
Både matte och jag har luva på, MEN HUSSE SLAPP. Visst är det orättvist.
Nä nu går vi ut igen, hela gatan här utanför är full med goda härliga sniffar, och jag menar inte jullukter! Nä, TIKAR vet du vad, det är riktigt smaskens det.
Dessutom är det inte lika kallt idag, bara runt 10-12 minus. Annat var det häromdagen - 25, HU va kallt, och jag som bara måste sniffa lite på varje ställe. Fast jag stod på tre ben ett tag. KALLT blev det. Jag sprang direkt hem och vägrade gå ut igen, för någonting!
Till slut på sena kvällen, när jag hållit mig i många timmar var jag så klart tvungen ändå.
Ledsamt.
Jo du, det gick fort, kan säga.
VINTERBRRRRR på er. Nu måste det snart "slå igen", säger matte. Men jag undrar förstås vem det är slåss i den här kylan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0