Nä se vem som kvicknat till? Det är ju jag!



Rimfrost på nosen och snö mellan tårna - det måste ju vara vinter redan!
Jo visst har jag haft en stressig höst, och knappast någon tid att blogga. Fast egentligen är det min spökskrivare MATTE som stressat och inte hunnit riktigt allt hon vill. Det är ju inte klokt vad bråkig hon kan bli då. Ni skulle se! I telefon hela dagarna, travandes upp och ner på vardagsrumsmattan, eller fram och tillbaka genom alla rum.
Jag blir så trött!
Så knyter jag mig en stund i soffan och blundar bara lite. DÅ kommer hon minsann, pustar ut bredvid mig och så blir det mys, om så bara för en kort stund. Tills telefonen ringer igen. Eller tills hon slänger sig på datorn igen, för det var nåt hon glömde.
Människor alltså - kan de då aldrig vara lediga? Ta paus? Stressa av?

Och nu snart är det jul igen - men då sätter då jag ner tassen. Här ska TRIVAS!
Husse får väl vara borta på spelning varje fredag och lördag tills dess. Det går ju inte att göra nåt åt, men du MATTE - vi kaaaan väl MYSA?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0