Helt vanlig jobbdag idag



Självklart är levergodispåsen med! Annars klarar man ju inte en lååång eftermiddag på husses kontor. Särskilt som vi ska fara runt med bilen efter kontorstiden. Ja, du vet, husse, han jobbar alla möjliga konstiga tider på dygnet.
Tacka vet jag matte. Antingen är hon hemma vid datorn eller som nu i vinter vid kaminen, eller så åker hon helt enkelt bort! Bort bara, ibland flera dagar, nja, men över en natt är ganska vanligt. FY då. Husse och jag tar det lungt då, men inte är det som med matte hemma i soffhörnet. 
Braselden sprakar och värmer från kaminen, och jag sover och myser i mattes knä, medan hon läser i papper eller ser nåt på TVn.
Förresten fyller jag snart 13 år, och då anser jag att man som familjens väktare borde få extra mycket mys i soffan. Och det står jag för!
Ute går det knappt att vara, kallt och upphetsande på samma gång. Kan du fatta att det finns tikar som löper nu? MITT I VINTERN? suck...
en gör så gott en kan... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0