Tradera-tokig!



Min Matte bryr sig inte ens om ifall jag tuggar på hennes sockor just nu. Hon sitter bara där vid datorn och letar FYND! Trist är det.
Fast det ska sägas till hennes försvar: Vi går ut på promenader ibland. OCH hon busar med mig ibland. Det är resten av tiden, när hon är fastklistrad vid datorn som SUGER.
Sockorna får hon klara sig utan numera. Det är priset - HÖRRU det, MATTE!

SUCK vad skönt när Husse kommer hem. Då kanske det blir lite ACTION!
(märkte ni där? det fräcka utrikiska ordet jag använde? Jodå, taxar har en otroligt bra vokabulär! Och kan lätt komma ihåg flera nyttiga ord, som t ex: MAT, GODIS, PROMENAD osv.
Däremot får då åtminstone jag en släng av DÖV, när Husse ropar KOM HIT, och SLÄPP mm. Men det är ju jag det. Och jag har ju hört talas om små väluppfostrade taxvovvar som lyder direkt. (SLAVAR alltså - inget för mig!) Och som tränar tjusig AGILITY (cirkusartister alltså) och visas upp på längden och tvären - när Matte och Husse VILL.

Skulle funka för mig också om det inte var för det sista "när Matte och Husse vill". För de ska väl fråga om JAG vill, först och främst?
Förrresten är det KUL med tricks och konster. PLUS att jag får godis då! För att ha KUL. Det är härligt.
Nä nu vill matte pröva nya tricks (utan dator). Vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0