Höstmörkt, kallt och blött

Inte kan väl matte mena att jag ska GILLA att knalla omkring i eländet. Jag fryser! Blir blöt! Och i svansen hänger gamla löv och grästussar. Det är inte kul.

Förresten bryr jag mig inte om att solen tittar fram då och då. Min korg står i hörnet vid elementet i köket. Där är SÅ varmt och mysigt. Jag har fått en ny filt, blå och fleecevarm är den, och perfekt att bädda med.
Så jag tror jag tar kojdag idag faktiskt. I alla fall tills ikväll...

FÖR DÅ KOMMER HUSSE HEM IGEN! Han har varit borta flera nätter nu, och matte och jag har det ensamt i sängen, och lite svårt att sova. Jag gillar ju krypa under husses täcke en stund varje kväll och liksom smaka på hans vader. Sånt är MYS!

Jag längtar till i kväll! Så stör mig inte nu onödan nu, matte, för jag tänker minsann ligga här i min korg och vila upp mig tills Husse kommer hem! För det är ju mitt jobb att så att säga få honom att lukta som han ska igen. Så det blir nog mycket nufs bakom örat, på handen, och så vaderna.... MUMS! Du får flytta på dig då, matte - jag först!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0