Måste jag verkligen följa med till skogen?


Nu när jag har det så skönt och lugnt här hemma!

Det är matte som vill ha mitt sällskap. Hon ska ut i gruvbackarna (som ju är bara skogsstigar upp och ner hela vägen) och repetera med historievandrarna. Rollspel - det är trist tycker jag - och teater med! Inget för en riktig hund som jag, som vill röra på mig, sniffa runt överallt, och kanske till och med springa FORT i backarna. Nä! Hon får då gärna för mig gå själv!
Förresten ska väl inte husse med? Han och jag - vi kan jobba hemma runt gården vi. Fast det är klart. Om husse tar fram motorsågen, och det verkar finnas risk för det idag, så får jag stanna inomhus. Det är trist det också! När jag nu VILL vara med.
SUCK vad trist vissa dagar kan bli. Bara för att de där båda har så mycket för sig som jag inte FÅR vara med på. USCH!

Tacka vet jag kvällarna. Och ikväll ska jag minsann ockupera dem. Först husse sedan matte i god ordning. Så snart de sätter på en film i DVD, så ligger jag redan och väntar på dem i filmsoffan. Sedan blir det dagligt pusskalas innan jag kurar ihop mig mitt mellan dem. Det där att jag ska vara i mitten - det är mycket viktigt.
Åh vilken skön kväll vi ska ha. Den ser jag fram emot, nästan lika mycket som kvällspromenaden.

Imorgon kanske jag kan följa överallt. Det är ju varje tax mål och rättesnöre, anser jag - att vara med ÖVERALLT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0