GÅ SJÄLV!

 Jag stannar här jag!
Om jag kunde fatta hur de fungerar - människorna. Igår kväll när jag var så trött, då höll de på minsann. Det var prat och stim, och skratt surr långt in på NATTEN! När de så äntligen kom i säng, så måste så klart matte ta och kika lite i boken, FAST klockan är halv tre!? Tja det är väl en grej hon han för att varva ner och somna gott, men ändå. MITT i natten?
Jag snarkade innan jag ens blundat, och husse med.

Förresten kunde jag gott få sova middag nu ifred. Jag var ju uppe först i morse - vid halv åtta - för att få liv i husse. Det är mitt jobb, och jag bryr mig INTE om ifall det är dagen efter eller ledigt eller någonting! Upp ska de.

Så, när det var avklarat, så lade jag mig att sova middag, som jag brukar. Men idag är jag TRÖTT. Förstår du det. När gästerna inte går hem förrän frampå småtimmarna, och jag måste vakta alla halva natten och jobba så hårt. Ja, då har jag förtjänat min middagslur.

Du får gå på promenad utan mig, husse.
Jag sover, vägrar röra på mig, utom ögonen då, för att kunna se vad ni håller på med.

NÄ vad säger ni? Ska ni med allihop?
DÅ SKA JAG MED! NI FÅR INTE GLÖMMA MIG!
Jag följer med överallt, så det så. Sova kan man göra när man pensionerar sig.
VOFF

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0