Funderar på att ja... göra nåt!

Ska det va så hopplöst att komma loss med en idé?
För bara ett par dar sedan hade jag massor med uppslag. Vart tog dem vägen? Idag är det öken.
Tomt och kargt och innehållslöst, om man inte räknar sanddynerna i den mentala bilden. Se där - ett litet korn av substans i hjärnverksamheten. Det är inte mycket.
Kanske det kan räcka till en dikt? Nä inte idag.

Idag är det TIME OUT och jag har bestämt mig för att inte påbörja flera projekt just nu i alla fall. De jag redan har igång kommer de närmaste veckorna att ta all min tid. JAG VET JU DETTA:
Ändå sitter jag här och hjärnan slirar på kopplingen och får mig att snegla mot nya friska idéer och projekt.
STOPP

Jag har ju bestämt mig för att parkera här en stund - jobba fram lite snygga prydliga svlut på mina projekt. Man vill ju gärna se dem bära frukt. Man vill ju dessutom gärna få lite reaktioner utifrån, publik, recensioner vad som helst!
Alltså
MÅSTE jag vänta....VÄNTA
Det värsta jag vet.
Inte ens det faktum att jag är förkyld och feberhostig kan få mig att gilla läget.

Kan inte vara stilla när huvudet är fullt av slingriga idéstigar och världen rullar på där utanför.
Jag tror jag har fått ett anfall av kreativitetssjuka.
Ska jag lägga mig ner och vänta tills det går över?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback