Jag har fått beställning på snö

Två dagar kvar till den årliga Tomteparaden genom centrum och inte en flinga i sikte! Naturligtvis - för en varmare vinter har vi väl aldrig....   Ja ja det där är uttjatat.
Nu ska det ändå bli någon slags julstämning är det meningen. Och telefonen ringde om ett snabbinhopp som mikrofonpratare för Tomteparaden på söndag.
- Ska jag ta med något?
- Nä - kom bara ihåg att beställa lite snö!

OK! Visst kan man väl ibland ha tur och lite tumme med "di vädergudar" men detta? Nog måste jag väl ändå i så fall VILJA ha lite snö? Och det vill jag ju inte. Eller... äh -  OK för själva snön, men kylan som hör till, då? Den kan jag definitivt vara utan. Jag skulle ju aldrig komma på att be om något sånt själv.

STOPP DÄR säger ni nu. För snö och kyla hör ju Julen till.
ÄH!

Fast å andra sidan ser det ju ganska töntigt ut med stora tjocka lovikavantar och halsduk i den här höstlika temperaturen. Och inte är det väl någon som gärna tar på sig tomteluvan och drar ner den över öronen när man bara blir svettig?

Tja, jo - men lite kan man ju tåla för förmånen att fira en varm och behaglig Jul ändå, tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback