Hundmassage


Idag har matte och jag fått massage igen. Det är såååå skönt. Det var länge sen sist. Tja husse har ju varit så upptagen sista veckorna. Och den här helgen som var planerad för trädgårdsjobb - tja det REGNAR ju - så det blev inget. Nu ska förstås husse spela i stället, och repningarna tar tid de också, men.
Vi har ändå haft en härlig stund med massage.
Matte är alltid först, ryggen axlarna och sist nacken. Då vet jag att det snart är min tur. Jag sitter nedanför bänken och piper då och då, så de inte ska glömma bort mig.
ÄH det gör de ju aldrig men ändå!
Så när matte vacklar omkring och sträcker ut armar och ben för att prova hur det känns - DÅ lyfter husse upp mig på bänken.
Roligt är det, för han killas ibland, men ÅHH vad skönt. Han masserar hela ryggen och benen, och sedan blir man alldeles slö och TRÖTT. MYSIGT trött.
Och KOJVÄDER har vi hela dagen. Perfekt för HEMMASPA aktiviteter, som matte brukar säga. Men det där med bubbelpool, det är jag glad för att vi inte har.
Fy va läskigt.

Vi har varit på promenad också. Ja, det är hyfsat lugnt i byn nu, när Trissan löpt färdigt, men den andra granntiken. HON löper förstås, så lite ivrig är man allt. Vi gillar varann också. Tänk vad kul det är att man känner alla hundar i byn, nästan.
Ja, idag blev det inte många noshälsningar, för alla skyndade sig hem. Det regnar verkligen. Jag skyndade mig också.
NU du matte, när husse är iväg och repar till konserten i morgon, nu är det bara du och jag. Vi tar soffan, va? MYSer lite, va?
OK - så fort du hamrat klart på datorn då.
SUCK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0