jobbdag


Här har man varit instängd på kontor hela dan. Först husses, sedan mattes. Och de har då bara bråttom med telefon, besök och papper papper papper. Inte har de tid för mig. Men jag struntar i det jag, för varenda en som kommer in genom dörren hos husse, t ex, kommer ju för min skull. Självklart!

Så jag gör min hundliga plikt och hoppar ur dokumentportföljen, springer fram och hälsar fint. Ett par svansviftningar och sedan tillbaka igen. TILL MIN PORTFÖLJ! Det är bra tur att den står där.

På mattes kontor finns det ingen sådan åt mig, men hon har ett mysig skrivbord som jag kan sträcka ut mig under. Det låter ganska högt när jag snarkar där. HA! Det kan då hon ha, tycker jag. För hon har varit otroligt stressig hela dan med sina papper papper papper. Och det är klart - det tålde ju inte hennes rygg heller så bra.
Tänk - hon envisas med att kalla det ryggskott? Jag har inte hört ett enda ett än så länge. Bara väntar på att det ska börja smälla.

HU DÅ.

Så nog tycker jag det är lite nervöst ibland inne på mattes kontor.
Där får jag inte springa fritt ut och in som jag vill inte. NÄHÄ då. För Susanne som jobbar där på andra sidan mattes dörr, hon har skaffat valp! ÅH vilken liten vildbase, men GO, ska du veta. Jag gillar valpar. Fast kanske inte hängande i öronen och dragandes i läpparna HELA tiden. Ibland är OK men inte jämt. Så det är nog lugnast under mattes skrivbord i alla fall.

Förresten är jag trött. Man blir det som seniorhund när man jobbat hela dan. Bäst att snarka lite innan husse kommer hem från gitarrkursen han håller i. Så jag orkar hälsa på honom ordentligt, menar jag.
ZZZZZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0