Gissa om här varit snöstorm!

Ja jag har slutat gå ut - HA! En annan bottnar ju inte på gården längre. Nåja, husse har ju skottat, och matte med för den delen. Så egentligen så GÅR det att ta sig ut på vägen och bortöver postlådorna till, men roligt har det verkligen inte varit. Jättehöga vallar så jag inte ser någonting. Jag får lov att KLÄTTRA för att komma åt mitt favoritträd. Det tycker jag är skandal.
Så när det äntligen slutade vräka ner vitt fluff, så blev det KALLT! Jag menar - ARKTISK KYLA, mina vänner. Det var inte nådigt. Fortfarande idag är det minus 20, och helt plötsligt känns DET godtagbart. Visst är det ruggigt?

Jag hade lite tur i alla fall i helgen, för Trissan dök upp. Genomfrusen och leksugen! HA vad roligt det var. ÅH vad jag älskar tikar, och Trissan alldeles särskilt, tror jag. Och när jag tänker efter så är vi uppvuxna tillsammans, och jag är ju VAN vid henne.
Förstår du?

Ja idag har jag jobbat med matte, vaktat, skällt på folk och fått skäll för det. En helt vanlig dag, och rolig!
GONATT - jag vill inte gå ut mer nu, ligger här och strejkar tills det blir vår, förstår du matte?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0