Vårtecknen hopar sig!


Ett typiskt vårtecken: När matte säger att det är dags att ta fram antifästingsmedlet och kamma pälsen på i nacken. SUCK! för det luktar ganska starkt, tycker jag... och inte särskilt tikattraherande har jag märkt. SUCK!

Ett till typiskt vårtecken: är ju när jag SOVER ÖVER och MISSAR när jorden skönaste tik trampar förbi på vägen. USCH!
Eller ett annat: när matte motar in mig i duschen efter promenaden. TVI TVI TVI!
(men det mysigt värre där ute!)

Konstig va folk ser extra glada ut när solen skiner. Det blir ju jättevarmt så man måste flåsa, dricka vatten, och flåsa igen! HMPF - folk är konstiga - tacka vet jag hundar - och TIKAR helst! Ja vadå? Vi håller oss i skuggan, ser du. Vi är smarta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0