vårslask


Jag lääängtar till sommaren nrä det finns riktigt gräs och blommor i rabatten. Den här så kallade våren tar på krafterna. På morgonen går jag ut på trappan, står stilla ett långt tag och sniffar i mig dagens väder. Jaha, regntungt och plaskig snömodd att vänta, suck igen då.
Så går jag försiktigt nerför trappan och de första stegen undviker jagså klart de värsta pölarna allt jag kan. Men det kan ju ingen hålla på med länge. Inte när det finns goda dofter i fjolårsgräset och lermodden i dikeskanten. Inte när alla tikar i hela byn redan gått förbi och doftat av sig ...
Så då tar det inte så lång tid förrän jag glatt plumsar i den första feta pölen så lervattnet skvätter upp på husses ben! Tja, sedan är ju skadan redan gjord så att säga, så det är inget att göra än att friska på. Hela promenaden travar glatt omkring och bryr mig bara om de förföriska vårdofterna. Husse krssar runt pussarna så gott han kan ända hem. Men då...
Då står matte där i hallen och väntar. Med handuken i högsta beredskap. Och ifall det inte förslår så blir det duschen. TVI för duschen. Men matte VET förstås hur jag har det med duschen, så det blir för det mesta en snabb magdusch inklusive alla tassar och rumpplymerna. SUCK SUCK
Tänk vad man få stå ut med ändå, som tax alltså. Ibland önskar jag att jag var ordentligt högbent som en vinthund eller så. Tänk dig inte sjutton når lervattnat upp till magen på en sådan?
Fast det är klart de har ju inte inte heller den vackra figuren som en tjusig tax i bästa ålder har. HE HE, hörde du det, Trissan min lilla tikälskling, visst håller du med? Kom hit så ska du får se på vårkänslor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0