Vi åker bil


ajg ligger i baksätet. >Husse kör. Matte hon bara sitter där framme, trött i ögonen från i går. Det var sista bokmässedagen igår. SKÖNT! För det är inte klokt vad långa dagar det blir för matte. Själv får jag nästan lite tråkigt framåt kvällen, och bara väntar på att hon ska komma hem.
Så rasar hon ihop i soffan och har inte ork att leka det minsta mig mig. Ja det förstås lite lek blir det väl. MEN INTE som vi brukar.

<Vi stannade nyss efter vägen och fikade. Det var väldigt blåsigt, och de bästa rastborden var upptagna. Husse och matte hittade ett lite bortanför de andra. Hu vad vi frös. Jag har då aldrig sett matte ösa i sig kaffe så fort. Så gick hussse och jag på en promenad. Det var ganska intressant, med många sniff, fast roligast var det när vi gick nära rastborden. Tänk att människor tappar så mycket ibland. Eller glömmer bort att ta med sig i bilen. Husse blev lite sur när jag ville sniffa på en färsk fläck. Och jag är inte den som envisas (bara när det verkligen behövs) så jag följde väl med honom då.

Det var skönt att hoppa in i baksätet igen, fast matte inbillar sig varje gång att NU måste jag ha blivit törstig. Inte vill jag ha vatten så där stup i kvarten, heller. Vad fånig hon är.

Det är fint väder nu och solen skiner. BRA, tycker jag för matte och husse blir så glada och nöjda då. För min del får det då gärna vara mulet, för då blir det inte lika varmt i bilen. >JAG HAR JU PÄLS! Tänk på det.

Nu kör vi på och det är många timmar kvar innan jag kan sniffa runt gården där hemma. Fast mysigt har vi ändå. Vi ska göra många många stopp efter vägen.
Hej då Göteborg, vi ses nästa år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0