Kontorstax nu igen!



Tänk hela jag lyckas fortfarande med att få plats i dokumentportföljen. Det är inte dåligt för en senior. Det förstås, man kan ju inte sträcka ut sig. Och häromdagen somnade jag med örat i vattenskålen. Den står ganska nära. Förresten var jag TRÖTT den dagen.
I morgon har matte och jag hemmaledig dag, men sedan ska jag med husse till kontoret igen. Vi jobbar väldigt bra ihop, husse och jag. Och han tar alltid med sig levergodis, som han har i andra lådan uppifrån. JODÅ, nog har jag full koll på det.
Vi känner massor med människor. Varje dag kommer någon som vill hälsa bara på mig - och prata lite med husse, förstås. Men det viktiga är att de får träffa mig, det förstår jag nog. Så glada som de blir så fort de får syn på mig.
Vissa dagar vaktar jag kontoret extra noga. För ibland springer grannhunder förbi och svansar så där överdrivet, bara för att retas. Han bor ovanpå husses kontor. Jag brukar morra åt honom. Ja, de måste ju förstå att det är MITT och husses kontor. Och då kan man inte vifta omkring utanför i hallen hur som helst.  Jag är bra på att vakta! Ni förstår, jag har ju tränat många år på att morra långt ner i strupen, så det hörs vad stor och farlig jag kan bli. Ha!
Och det går de på, varje gång, både hundar och människor! Tja åtminstone tills de ser mig. Fast vid det laget har jag för det mesta redan startat svansviftningen och hälsningsflåset. Då kan de ju stå där och glo häpet. Det struntar jag i.  
VI har kontor tillsammans förstår du, husse och jag. Att vakta, det är mitt jobb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0