Hemma, hemma hemma!


Så härligt skönt att kunna sträcka ut sig och springa runt på gården. Fast det var kallt i gräset. Så skönt att sniffa längs diket efter granntiken och se om något har hänt de här dagarna jag varit borta. Och fy så kallt i det långa gräset. Matte och jag gick en långpromenad så fort vi hann, och jag FRÖS om svansen. Det blev en mycket kortare promenad än jag tänkt mig. Matte frös också.

Det är vitt på marken om morgonen, och husse säger att det är nattfrost. Fy då, vad det biter i tassarna. Alla insekterna - nästan - är åtminstone borta nu. Alltid något!

Ska det bli vinter nu på en gång matte? JAG VILL INTE FRYSA!
Visst blir det kul med snö, men inte NU!
ÅH, jag längtar tillbaka lite grann till Göteborg, för där är då inte lika kallt om nosen. Vi skulle ha stannat ett tag till, tycker jag.

Nu ska jag krypa upp i min varma korg, som står nära elementet. Där kan jag i alla fall sova lugnt utan att bli frostbiten. Kanske jag inte kliver upp förrän till våren - som björnarna!
gonatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0