Nu är hon igång igen!


Matte och jag

Igår kväll åkte vi alla tre - husse med - till ett ställe utanför Mora. Matte skulle jobba. Hon hade klätt sig i "1800-talskjol" och jag fick inte sitta i hennes knä- Förklädet var ju vitt. HUR kan hon ta på sig sånt, när jag är med? Det är ju mitt knä! Det vet alla. Jag surade lite i baksätet.
Så gick jag och husse en lång lång promenad ikvällsmörkret runt det där stället, medan vi väntade. Vi såg matte därinne, som berättade och viftade med armarna. Vi hörde applåder och skratt, så vi förstod att det gick bra.

Så äntligen kom hon tillbaka. Jag var trött och HUNGRIG. Tänk, vi kom inte hem förrän efter 9. Helt utsvulten blev jag, och husse med. Men vi hade en skön kväll ändå sedan.
SUCK

Nu är hon alltså igång för hösten, med jobb, berättande och massor med datorskrivande. Många sena kvällar blir det nog framöver. Både husse och matte kör igång sina kvällskurser snart, och husse ska då jämt bort och spela med något band också. Rena hundlivet alltså, när man knappt vet var man ska vara nästa vecka.
Tja - det förstås: MED HUSSE OCH MATTE ÖVERALLT vill säga. 

Tur att matte inte byter klädsmak så där jämt, för jag vill ju ha mitt mattesknä i fred. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0