När ska dem sluta jaga?



Jag lovar att jag inte är den enda hunden i byn som avskyr när det SMÄLLER! Det påminner mig bara om den där Tor som matte pratar om när det är riktigt regnblåsigtmörkt därute. Han som slåss mot jättarna. Nåja, inte för att jag någonsin har sett honom själv, men hört honom har vi minsann, flera gånger i sommar. Då springer jag fort in och håller mig under bordet, tätt tryckt mot mattes fot, för hon är modig.

De här sista veckorna har de jagat, säger matte. Vaddå för något, undrar jag, och HUR kan det smälla så hemskt? Om det smäller så varje gång någon ska jaga, så vill jag aldrig vara med på jakt. Och det är ju lite synd också, för jag gillar att spåra upp saker och djur och så. Nosen tar ju aldrig fel.

Just nu säger min nos, att matte ska fika. Det vankas säkert lite levergodis till mig. VOV


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0