Jobbar på kontoret

 Både husse och matte är med idag. Vi är på husses kontor, men matte ska så klart iväg snart på ett VIKTIGT MÖTE. Det är så typiskt. Aldrig får man ha dem båda två för sig själv en dag.
Kvällar och nätter räknas inte, det är familjetid!

Som igår kväll till exempel. Matte var borta till sent, och husse och jag på möte till sent. Vi fick ju max en timme i soffhörnet tillsammans. Sedan var det hög tid att dyka i säng. I alla fall för mig och husse.

Matte är en riktig nattuggla, hon. Sitter gärna uppe och ett avsnitt till på favoritserien.

Imorgon får vi besök hemma i köket. Det är bra, för då är de hemma åtminstone, båda två. Det är någon slags tävling eller utmaning eller vad det var. Tja, jag hoppas matte och husse vinner. Fast det viktigaste är ju att de är HEMMA. MED MIG! Om det sedan dyker lite annat folk dessutom, så inte gör det mig något. Bara trevligt att träffas.

Som vanligt misstänker jag att det egentligen är mig som de kommer för att hälsa på! Jag brukar inte ha fel. Det märks oftast på hur de hälsar, och hur de pratar med mig. Om de nu ens kan hålla fingrarna i styr. De flesta människor jag känner VILL ju klappas också. Det får dem så gärna.

När man är stolt och vacker, som jag, då får man låta de små liven hållas, annars kan de bli besvikna. Och se, det är otäckt det: besvikna människor. Inte vill jag ha sådana omkring mig.

Hoppsan nu får vi besök på kontoret....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0