Regnkallt och ändå ska hon ut?


Jag och matte tar morgonprom nästan varje dag nu. Hon jobbar hemma vid köksbordet, på sin dator nämligen. Fast idag regnade det. Och inte lite heller!
Jag stenvägrade!
Vände direkt på trappan. Eller ville det i varje fall, men matte insisterade. Om jag kunde fatta varför människor gör sig besvär med stövlar och regnrock. Det är ju inte ett dugg TREVLIGT att vara utomhus i sånt ruggväder.

Idag är det KOJDAG hela dagen, för mig i alla fall. 
Förresten kanske det klarnar upp framåt eftermiddagen. Då är jag med igen. Hörru matte - DÅ kan vi ta en prom!
Men du får ju vara klar över att jag tänker sticka ut nosen genom dörrspringan och SNIFFA ordentligt först. Jag har verkligen ingen lust att bli SÅ genomblöt EN GÅNG TILL PÅ SAMMA DAG.
Nu tar jag mig en lur i korgen, och inväntar bättre väderlek, så de så! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0