Följer med överallt


Jag är alltid med!
De ska inte tro att de kan sticka iväg och lämna mig ensam. Nej, jag har minsann många sätt att väsnas på om det behövs - för att göra mitt missnöje hört. Över hela byn, ifall de inte passar sig.

Idag har vi varit ute med bilen, husse och matte och jag. Vi for runt i en massa affärer, för det var mycket som fattades, verkar det som. Vi håller på med huset, målar och snickrar och drar el. Husse är bra på el. Jag hjälper till då, hämtar verktyg och kablar och så. Fast jag får inte egentligen, men det gör jag ändå, för det är kul att bita i kablar!

Hammaren har har bitit i också, men då gick en tand sönder, så numera passar jag mig för den.

Matte målar. Det är hon bra på, och jag hjälper till. Fast hon säger att hon blir tokig på min svansplym, som alltid är i vägen. Jag har målat vitt - det syns på ena framtassen. Jag var med och målade lite svartfärg också, det syns på svansen - tydligt, för matte får lov att ta bort det med nåt starkt medel, säger hon. Det ska vi bli två om. Kommer hon nära svansen med sånt, så sticker jag!

Idag behövde jag inte sitta i bilen och vänta, medan hon var in i affären. Jag och husse sniffade runt på en liten promenad i stället. Såg två små sura pekingesers.  Jag morrade åt dem. Såg en lite liten minivovve. Trodde det var en valp, men matte sa att den var vuxen, så jag morrade lite på den också. Det var ju en hund! Ingen tik. Inte en enda tik har jag sett idag. FY

Så for vi hem, och det var då lika gott. Nu ska ta mig en middagslut, för den har jag verkligen förtjänat. Det är tungt jobb att hålla reda på dem båda två när vi är ute. GÄSP!
Men - jag är ju i alla fall MED HELA TIDEN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0