Husse sjuk!


Ingen i världen kan vara ledsnare än jag. Usch va jag känner mig dålig, risig, nere, precis som husse. Det är såå deprimerande med SJUK HUSSE att jag blir ganska dålig själv.
Så här ligger vi nu. Husse har ont i halsen, hostar ibland, och vill inte kliva upp från soffan. Jag deppar.
Matte far runt som ett skållat troll. Hon tror nog att ju mer energi hon öser ur sig, ju större chans har hon att slippa förkylningen.
JO, för här finns inga grisar, bara vanliga förkylningar, huvudvärk och halsont.
NÄ USCH vad trist livet är ibland.
Matte bråkar på mig, tills jag följer med ut, och det är riktigt skönt. Lite lite snö på marken. Många mysiga sniffspår i dikeskanten, och fullt med andra hundar ----och TIKAR! ---- som spankulerat förbi. Det känner jag direkt. Blir ivrig, och glömmer nästan stackars husse därhemma.
Men på trappan kommer jag ihåg. Fort in och upp till husse så han får sig en välkomstnufs på kinden. Kanske har han piggnat på sig nu?
Nä, inte än. SUCK
Så ligger vi väl här ett tag till då, husse, eller vad tycker du?
Och vi är båda så sjuka så sjuka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0